فواید میوه ها

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳ ب.ظ

خواص توت فرنگی


اثر توت فرنگی در پیشگیری از بیماری های قلبی



توت فرنگی، میوه ای شبیه توتاست ولی کمی درشت تر، رنگش قرمز و طعم آن ترش و مطبوع است. بوته اش کوتاه و دارای برگهایی درشت و ساقه هایی باریک و خزنده است که روی زمین می خوابد و ریشه می دواند. 

توت فرنگی به صورت وحشی و اهلی می روید و به اسامی چپلک، چپالک، شالکه و چلم نیز خوانده می شود. 

این میوه به حالت خود رو در بعضی نواحی شمالی ایران وجود دارد و بعضی اوقات به دلیل خوش طعمی میوه آن را به طور مصنوعی پرورش می دهند. 

میوه توت فرنگی به صورت، قرمز،گوشت دار و دارای هسته های ریزی است که از ماه اردیبهشت پدیدار می شود و تا آخر مرداد دوام می آورد. 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۴۳
Zahra Ramezan tehrani fard
جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ب.ظ

خواص پرتقال :

●مرکبات اصولا همه مفیدند چه نیروی الکتریکی بدن را زیاد می کنند و مانع رسوب خون در جدار رگها می گردند و تصلب شرائین را برطرف و از ابتلاء به این بیماری جلوگیری می نمایند. 

●در بین مرکبات از همه مفیدتر پرتقال و نارنگی است پرتقال رنگ روی را باز نموده وخون را تصفیه  میکند و هنگام پیری از بالارفتن ترشی خون جلوگیری میکند. پرتقال به وسیله املاح زیاد خود موجب قلیایی شدن خون می شود و ترشی آن اثر ضد ترشی دارد.

●پرتقال بزرگترین عامل تصفیه خون است و برای کلیه امراض مخصوصا اسکربوت و خونریزیهای شدید و تشنجات فوقالعاده مفید میباشد. با اینکه پرتقال دارای مواد قندی است برای مبتلایان به بیماری قند مفید است.

●پرتقال به مقدار زیاد ویتامین ث و کاروتن دارد. کاروتن ماده ای است در معده که با اسید کبد مخلوط شده و ویتامین آ تولید میکند. 
●پرتقال دارای اسید مالیک و اسید سیتریک می باشد که هرکدام دارای خواصی می باشند. عصاره پوست پرتقال دارای خاصیت ضد یبوست است و گاهی در کیک سازی مصرف می شود.  
●خواص پرتقال:
☆دانشمندان سوئدی کشف کردهاند که خوردن پرتقال از سرطان لوزالمعده جلوگیری میکند.
☆پوست سفید پرتقال و ورقههای نازک بین قسمت های داخل پرتقال بهترین دارو برای کاهش کلسترول خون است.
☆اسانس پرتقال ضدعفونی های میکروبی است.
☆پرتقال ضد سم، ادرار آور و نرم کننده سینه و ضد استفراغ است.
☆جوشانده برگهای پرتقال برای شست وشوی ورم ها و کاهش درد مفید است.
☆خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرامبخش است. 
☆اسانس پرتقال را برای ضد عفونی کردن بکار میبرند.
☆پرتقال خون را تمیز میکند.
☆پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصیت قلیایی به بدن میدهد و برای کسانیکه گوشت زیاد مصرف میکنند و بدنشان اسیدی شده است مفید است.
☆برای استفاده بیشتر از موادغذایی پرتقال بهتر است که پوست زردرنگ آن را بگیرید و با پوست سفید و پره های داخل آن بخورید زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می کند.
☆آب پرتقال در کودکان یک ساله سبب تسریع در آمدن دندانها میشود.
☆ویتامین C : به افزایش جذب آهن در رژیمغذایی کمک میکند. خصوصا در افراد گیاهخوار افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین C ، از قبیل مرکبات ، برای کاهش خطر ابتلا به کمبودآهن که سبب کم خونی میشود، ضروری است.
☆عدسیهای چشم انسان به طور طبیعی حاوی مقادیر بالایی از "ویتامین C" میباشد.افرادی که کمتر از 125 میلی گرم " ویتامین C " در روزمصرف میکنند، 4 برابر بیشتر با خطر ابتلا به آب مروارید، در مقایسه با افرادی که بیش از 500 میلی گرم در روز مصرف دارند، مواجه میباشند. بنابراین مصرف مرکبات به حفاظت از عدسیها در برابر آب مروارید کمک میکند.
☆پرتقال پایین آورنده ی تب است.     
☆آب جوشانده پوست پرتقال را بنوشید، سرماخوردگی را برطرف و برای رفع سوء هاضمه مفید است.
☆هر روز پوست تازه پرتقال را به صورت بمالید، کک و مک صورت را برطرف میسازد.
☆گواتر را درمان میکند. هر روز پوست پرتقال را با پوست لیمو مخلوط کرده و بکوبید و از خارج روی موضع گواتر بمالید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۱۲
Zahra Ramezan tehrani fard
جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲ ق.ظ

خواص خیار برای سلامتی:

●خیار برای لاغری و کاهش وزن :

مقدار بالای آب (95% حجم خیار را آب تشکیل میدهد) و مواد معدنی و همچنین کالری کم خیار (هر 100 گرم خیار تنها 13 کالری دارد که جز کم کالریترین خوراکی ها محسوب می شود.) آن را برای رژیم لاغری مناسب ساخته است. همچنین مقدار قابل توجهی فیبر دارد که در افزایش احساس سیری نقش داشته، جذب ریزمغزیها را تسهیل کرده و برای بهبود روند هضم غذا و دفع مواد زائد جمع شده در رودهها بسیار لازم است. علاوه براین خواص مدر و ضدالتهاب خیار به کاهش احتیاط آب در بافت های بدن کمک میکند تا تورم کاهش یابد و کاهش وزن تسهیل شود. بنابراین سعی کنید هر روز خیار را در برنامه غذایی خود بگنجانید.   

●استفاده از خیار به عنوان یکی از اجزای اساسی درتهیه سالادها میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. خوردن یک سالاد خیار کم کالری قبلاز غذا باعث ایجاد احساس سیری و ارسال سیگنالهای "سیری" به مغز شما میشود، به همین دلیل در خوردن غذای اصلی زیادهروی نخواهید کرد. میتوانید با مخلوط کردن خیار و گوجهفرنگیخردشده و افزودن مقداری ریحان و آبلیمویتازه یک سالاد کم چرب و کم کالری تهیه کنید. مخلوط تکههای خیار بااسفناج و فلفلقرمز و افزودن تعداد انگشت شماری برگ نعنا، برای بهتر شدن عطر وبویسالاد، نوید یک سالاد سیر کننده را میدهد.   

●خیار ودیابت-خواص خیار برای درمان دیابت : 

به افراد درگیر با دیابت نوع دو توصیه میشود از رژیم غذایی سرشار از فیبر، شامل 5-3 وعده سبزیجات در روز پیروی کنند. فیبر فواید درمانی بسیاری دارد از جمله احساسسیری، مهاراشتها و کمک به کنترل قندخون میتوان اشاره کرد. مواد غذایی دارای کربوهیدرات، بیشترین تاثیر را بر سطح قندخون داشته و میزان مصرف این غذاها در افراد دیابتی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بدن این افراد توانایی تولید هورمون انسولین و کاهش سطح قندخون را ندارد. با توجه به اینکه خیار حاوی فیبر بوده و میزان کربوهیدرات موجود در آن ناچیز است، میتواند در برنامهغذایی یک فرد دیابتی قرار بگیرد.

●خیار مانند سایر میوهها و سبزیجات حاوی مواد مغذی و ترکیبات شیمیایی خاصی است که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشند. براساس مطالعات محدود صورت گرفته بر روی حیوانات، عصاره خیار با کاهش سطح قندخون در ارتباط است؛ با این وجود، اثبات تاثیرگذاری خیار در بهبود قندخون مبتلایان به دیابت نیازمند انجام مطالعات و پژوهش بیشتر و گستردهتر است.  

●تاثیر مصرف خیار در حفظ سلامت مغز:

خیار حاوی نوعی فلونول ضد التهاب به نام فیستین در بهبود حافظه و حفاظت از سلولهای عصبی در برابر زوال ناشی از افزایش سن موثر است. علاوه براین، نتایج پژوهشی که بر روی موشهای مبتلا به آلزایمر صورت گرفت نشان می دهد که فیستین مانع از اضمحلال حافظه و قدرت یادگیری میشود. بنابراین اگر به فکر سلامت مغزتان هستید بهتر است خیار را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

●آبرسانی به بدن و رفع تشنگی:

از آنجایی که بیش از نیمی از بدن انسان را آب تشکیل میدهد، دریافت آب کافی برای عملکرد طبیعی سیستمهای مختلف بدن ضروری است. آب همچنین برای تشکیل بزاق و خنک کردن بدن از طریق تعریق بسیار مهم است. کم بودن میزان آب دریافتی میتواند منجر به کم آبی بدن شود؛کم آبی بدن نیز در موارد حاد موجب بروز خستگی، لرز و گرفتگی عضلانی میشود.    

●با توجه به اینکه حدود 96% وزن خیار را آب تشکیل میدهد، به همین دلیل باید آبرسانی به بدن و پیشگیری از کم آبی یا دیهیدریش را از جمله خواص خیار دانست، به ویژه در روزهای گرم تابستان که مقدار زیادی آب از بدن دفع می گردد. شاید جالب باشد که بدانید تاثیر خوردن یک فنجان خیار خردشده معادل نوشیدن یک لیوان آب است.

●خواص خیار در کاهش کلسترول خون :

بسیاری از تحقیقات ثابت میکنند که گوشت خیار حاوی کلسترول است که برای کاهش کلسترول بد خون بسیار مفید خواهد بود. برای کاهش کلسترول خون نیز یک عدد سیب را به دقت بشویید و آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. همین کار را با خیار انجام دهید. هر دو را به همراه کمی کرفس داخل مخلوط کن بریزید. در نهایت کمی عسل به آب میوهتان اضافه کنید. به طور مرتب از این آب میوهی طبیعی بنوشید تا میزان کلسترول خونتان کاهش پیدا کند.

●بهبود سلامت قلب :

پتاسیم با افزایش قطر عروق خونی سبب کاهش فشارخون شده و نقشی اساسی در حفظ سلامت قلب ایفا میکند. نتایج یک مطالعه بر روی12000 فرد بزرگسال نشان می دهد خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و بیماریهای ایسکمیک قلب در افرادی که روزانه 4000 میلی گرم پتاسیم دریافت میکنند در مقایسه با کسانیکه 1800 میلی گرم پتاسیم در روز دریافت میکنند، به ترتیب 37% و 49% کمتر است. هر چند یک فنجان خیار خرد شده تنها 4% از پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن انسان را تامین میکند، اما مزیت خیار نسبت به بسیاری از منابع تامین پتاسیم مانند موز ، آووکادو و ماهی کالری بسیار کم آن میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۲۲
Zahra Ramezan tehrani fard
جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۰۶ ق.ظ

هندوانه:

●هندوانه انواع مختلف دارد. بهترین هندوانه رسیده و شیرین آن میباشد. طبیعت آن اول سرد ولی پس از مصرف گرم خواهد شد. خ اص آنرا را از بین میبرد و خون را صاف میکند. تشنگی را برطرف و تولید کننده خون است. تب های حاد را دفع میکند. هندوانه را هنگام صبح میل نفرمایید زیرا مضر است. بهترین زمان خوردن آن هنگام عصر میباشد. هندوانه درد مفاصل را تسکین می دهد.
●خواص هندوانه : 
هندوانه میوهای است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است و فوائد بسیار زیادی برای بدن دارد. متخصصان معتقدند که مادهای به نام سیترولین که هندوانه به فراوانی یافت میشود، مسئول کاهش کلسترول، فشار خون، وزن و جلوگیری از تشکیل پلاک سرخرگی میباشد. در واقع مصرف این میوه موجب کاهش آترواسکلروز (تصلب شرایین) میگردد.
●مصرف هندوانه میتواند بخشی از کالری، ویتامین C و A  مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین هندوانه حاوی فیبر خوراکی و پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک میکند. 
●لیکوپن هندوانه بیش از گوجه فرنگی خام است. بررسی ها نشان میدهد میزان لیکوپن موجود در هندوانه حدود 1.5 برابر بیش از گوجه فرنگی بزرگ و تازه است . لیکوپن آنتیاکسیدانی است که از تولید رادیکال های آزاد مضر برای سلولهای بدن جلوگیری میکند. همچنین لیکوپن موجود در میوههای قرمز رنگ  و سبزیجات به مبارزه با بیماریهای قلبی و برخی انواع سرطان ها کمک میکند. برای حفظ بیشترین میزان آنتی اکسیدان در هندوانه لازم است آن را پیش از بریدن در دمای اتاق نگه داری کنید.
●آب هندوانه تسکین دهنده دردهای عضلانی است. نتایج یک بررسی نشان می دهد مصرف آب هندوانه یک ساعت پیش از ورزش کردن از بروز دردهای ماهیچهای و افزایش ضربان قلب جلوگیری میکند. این خاصیت هندوانه به دلیل وجود ماده "سیترولین" در این میوه است که عملکرد رگها را بهبود داده و فشارخون را پایین می آورد.  
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۲:۰۶
Zahra Ramezan tehrani fard
جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۰۱ ق.ظ

گلابی میوه بهشتی :

●شجاعت، هوش و حافظه و زیبایی و قوت از نتایج مصرف این میوه بهشتی ست. برای دانشمندان مصرف این میوه واجب است چرا که دانش را در دل انسان بارور میکند. این میوه دل را صفا میبخشد و معده و کبد را قوت میدهد و انسان را از غم و غصه و افسردگی نجات میبخشد.

●خواص گلابی : 

☆ملین و مدر و کثیر الغاء است. گلابی ویتامین "آ" و "ب" و "ث" و مقداری املاح معدنی مانند آهن و منگنز و مختصری کلر و کلسیم دارد. مصرف گلابی برای مبتلایان به بیماری قند تجویز شده است. 

☆مصرف گلابی ترشح بزاق دهان را زیاد میکند و در نتیجه باعث تسهیل عمل دستگاه هاضمه میگردد.  

☆تانن املاح پتاسیم که در گلابی وجود دارد، اسیداوریک  را به هر اندازه و مقداری که باشد حل میکند؛ به همین جهت است که کسانی که مبتلا به روماتیسم، نقرس و درد مفاصل میباشند گلابی برای آنها فوقالعاده مفید است.  

☆کسانی که مبتلابه فشار خون هستند اگر به طور مرتب گلابی بخورند و بدن آنها مواد غذائی این میوه را جذب کند، خون آنها تصفیه شده و نتایج محسوس و گرانبهائی عاید آنها خواهد گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۰۱
Zahra Ramezan tehrani fard
جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ق.ظ

هلو :

●مواد ازته و هیدروکربن و مختصری از ویتامینهای "ب" و "ث" دارد. هلو را اگر کمی بجوشانند مقداری از مواد قندی خود را از دست می دهد و در این صورت برای بیماران مرض قند مفید است. 
هلو به علت داشتن برم برای کبد مفید است و برای مبتلایان به بیماری مرض قند  تجویز شده است. 
●هلو برای سرطان مفید است : 
این میوه میتواند به افراد مبتلا کمک کند زیرا منبع آنتی اکسیدان ویتامین c است. جذب مقدار بصورت کافی از ویتامین c بعنوان آنتی اکسیدان برای بدن ضروری است که از این مقدار کافی ، مقداری برای اهداف درمانی بیماری سرطانی بعنوان یک خوراکی مصرف می شود که جذب آن از راه دهان است. جذب فیبر های ضروری و مفید بدن از طریق میوه ها و سبزیجات می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان را بسیار کاهش دهد.
●فواید هلو برای پوست : 
آنتی اکسیدان موجود در ویتامین c این میوه، هنگامی که به صورت طبیعی خورده میشود، باعث کاهش چین و چروک های صورت میشود و کیفیت کلی صورت را افزایش میدهد و کمک میکند تا صورت در برابر آسیبهای آفتاب و آلودگی مصون بماند. در کل ویتامین c نقش حیاتی را در ساخت کلون میتواند
از سیستم پوستی بدن محافظت کند.  
●آیا هلو برای دیابت مفید است؟ 
بله، یکی از میوههایی است که شاخص گلیسمی آن بسیار پایین میباشد به این معنی که قند موجود در آن، میزان انسولین را سریع بالا نمیبرد و به همین دلیل سبب ذخیره و انبار شدن قند نمیشود. لازم به ذکر است که هر چه میوه رسیده تر باشد، شاخص گلیمی آن بالاتر است.  
●چرا هلو برای سلامتی قلب مفید است؟ 
هلو سلامت قلب را تضمین میکند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدانهایی به نام پلیفنولهاست که از اکسایش کلسترول پیشگیری میکند و همچنین فیبر ، پتاسیم ، ویتامین c و محتوای کولین موجود در این میوه از سلامتی قلب محافظت میکند. بصورت کلی افزایش جذب پتاسیم در بدن همراه با کاهش جذب سدیم در بدن یکی از بهترین رژیم ها برای کاهش ریسک مبتلاشدن به انواع بیماریهای قلبی در افراد است.    
●خواص هلو : 
☆این میوه برای اشخاص مسن بسیار مناسب است به شرط آن که با شکم خالی میل شود تا هضم آن آسان صورت گیرد.
☆مصرف هلو نیم ساعت پس از غذا برای افرادی که مبتلا به بیماری نقرس میباشند، مناسب است.
☆جوشانده برگ این میوه برای درمان بیماری صرع مفید است.
☆جوشانده پوست درخت هلو اثر تببر دارد.
☆دم کرده برگ یا گل هلو ، برای رفع سیاه سرفه مفید است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۳۵
Zahra Ramezan tehrani fard
پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ب.ظ

سیب میوه بهشتی :

●ریه و مغز را قوت می دهد. برای خفقان و تنگی نفس نافع است. اشتها آور بوده رنگ صورت را روشن میکند و قلب را قوت می دهد. سیب مولد خون است و مصلح آن زنجبیل پرورده میباشد خوردن سیب پس از صرف غذا برای تقویت لثهها مفید است. جوشانده سیب در درمان بیماریهای معده و ریه موثر میباشد.
●سیب دارای ویتامین "ب" نیز هست و به همین جهت برای بیماری اعصاب مفید است.
●سیب مقوی مغز است و به همین جهت برای افرادی که کارهای فکری میکنند فوقالعاده مفید است سیب معده را ضدعفونی میکند و آب آن تببر است.
سیب دارای آهن و فسفر و ید میباشد. آهنش برای خون و فسفر برای قلب و یدش برای تقویت غدد نافع است. 
●سیب دهان را ضدعفونی می کند. اسیداوریک و دیگر سموم را که جمع شدهاند  حل کرده و غدههای بزاق دهان و ترشحات اسید معده را تقویت میکند. به همین جهت سیب برای اشخاصی که در یک جا نشسته و حرکت نمیکنند بسیار مفید است. 
●مصرف سبب را برای اشخاصی که مبتلا به درد مفاصل و روماتیسم مزمن، نقرس، تبخال و چاقی، امراض ریوی و کبدی شدهاند، تجویز میکنند. سیب سنگ کیسه صفرا و کلیهها را حل میکند. اگر سیب را موقع خواب با پوست آن نخورند برای یبوست های مزمن و سخت مفید است.
●خواص سیب :
☆افرادی که از نقرس و رماتیسم رنج می برند، باید به طور مرتب سیب بخورند چون به درمان بیماری آنها کمک میکند.
☆خوردن دو عدد سیب در روز سطح کلسترول خونتان را تا 10% کاهش میدهد.
☆نوشیدن آب سیب، سه بار در روز، از ایجاد ویروس در بدن جلوگیری میکند.
☆یکی دیگر از فوائد سیب برای افرادی است که مشکل معده دارند. اگر دچار مشکلات گوارشی هستید، قبل از غذا حتما سیب بخورید.
☆سیب رنده شده مخلوط با ماست برای از بین بردن اسهال مفید است.
 ♤پیامبر گرامی اسلام میفرمایند: "سیب ، معده را گشایش میدهد". همچنین می فرمایند:" سیب بخور ؛ چرا که حرارت را فرو مینشاند، درون را سرد میکند و تب را میبرد".  
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۰۵
Zahra Ramezan tehrani fard
پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۶ ب.ظ

انجیر میوه بهشتی :

●سرشار از کلسیم و مواد معدنی است. از میوههایی است که خداوند در قرآن از آن در کنار زیتون یادکرده است.خواص آن به تنهایی بسیار زیاد و در کنار میوههای دیگر افزونتر است. برای سالمندان هر شب 5 عدد انجیر را با 10 عدد آلوی بخارا خیسانده و روز بعد میل کنند. اگر بر این روش مداومت کنند هرگز بیماری نمیتواند بر آنها غلبه کند.

●خواص انجیر :

☆خاصیت گرم و خلط آور و برای درد سینه و سرفه و بیماری کبد مفید ولی برای چشم و معده مضر میباشد. مصلح آن کرفس است.

☆انجیر سرشار از ویتامینهای "آ" و "ب" بوده دارای مواد چربی، از ته : قند، آهن و کلسیم نیز میباشد. 

☆اگر یک مشت انجیر خشک را در 1 لیتر آب و یا بهتر از آن ، در 1 لیتر شیر بجوشانند داروی موثری بدست میآید که در مورد تحریک گلو و تورم لثه های دندان میتوان آن را غرغره و مضمضه کرد و نتایج موثر گرفت.

☆انجیر با خرما و کشمش و عناب ترکیب چهار میوه مخصوص سینه را می  دهد که اگر آنها را به طور مساوی ترکیب کنند و در یک لیتر آب بجوشانند برای عفونتهای ریوی و غرغره کردن در درمان آنژین مصرف می گردد.

☆اگر انجیر را بپزند و به شکل کمپوت و یا مربا درآورند برای اشخاصی که سوء هاضمه یا یبوست دارند مفید است.

♤پیامبر اسلام میفرمایند :" انجیر بخورید؛ چرا که اگر بنا بود بگویم میوهای از بهشت است، همین میوه را می گفتم ؛ زیرا میوهای است بدون هسته. آن را بخورید؛ زیرا بواسیر را ریشه کن می سازد و برای نقرس سودمند است."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۰۶
Zahra Ramezan tehrani fard
پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۶:۲۲ ب.ظ

انگور میوه بهشتی :

●در این میوه به لسان معصوم (س) شفاست. بهترین دوست قوای فکری ست و اندوه را از انسان دور میکند و یکی از داروهای قوی ضد افسردگی است. انگور و فرآوردههای آن ضد هر سرطانی است و هرچیزی که ضد هر سرطانی باشد ضد هر بیماری است. پوکی استخوان را بر طرف میکند و عمر را طولانی میسازد. رژیم انگور رژیم غذایی منحصر به فرد است که انسان را بدون ناراحتی و ضعف لاغر میکند. رژیم انگور اندام را متناسب و هر نوع سرطان نهفته را در بدن از بین میبرد.

●خواص انگور :

☆خاصیت گرم دارد، چاق کننده، صاف کننده خون و مولدخون، پوست انگور دیر هضم و دانه آن سرد و خشک است.

☆انگور برای درمان بیماری فشارخون، روماتیسم، نقرس، مسمومیت داخلی مفید است و از ابتلاء سرطان جلوگیری میکند. انگور مقوی قلب و معالج بیماریهای جلدی، خونی و عصبی است. 

☆اگر کشمش را در مدتی طولانی در آب بجوشانند جوشاندهای بدست میآید که برای سینه مفید است و برای درمان و معالجه امراض ریوی نیز مصرف میگردد و فایده میبخشد.

☆هستههای انگور را اگر بکوبید و باعسل مخلوط کنند و به کسانی که دچار خلط خون شدهاند بدهید آنها را معالجه میکند.

☆انگور دارای ویتامین های " آ " و " ب " و"ث " میباشد و مواد ازت و مواد قندی و نشاستهای بوده و خاصیت ضد عفونی کننده دارد.          

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۲۲
Zahra Ramezan tehrani fard
پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۴۰ ق.ظ

انار میوه بهشتی :

●انار مهمترین میوههاست. هیچ میوهای در سلامت بخشی و پاکسازی دستگاه گوارش و تصفیه خون به پای انار نمی رسد. این میوه برای سالمندان عمر طولانی را به ارمغان می آورد به شرط آنکه در فصل عرضه آن هیچ روزی آن را ترک نکنند. انار میوه بهشتی است و دوستی برای کبد و کلیهها و قلب و مغز است. انار از لحاظ روحی نیز حائز اهمیت بوده و زمینه را برای لطافت دل و تحکیم ایمان و توجه به خداوند فراهم می نماید. انار نسل انسان را اصلاح و هوش و ذکاوت را قوی و منی را افزایش داده و از هر بیماری پیشگیری می کند. در درمان سرطان خون انار همتا ندارد و ریشه هر بیماری را میکند.
●خواص انار :
انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و دارای مقادیر زیادی ویتامین c و پتاسیم می باشد و هرچند تحقیقات علمی کاملتر و بیشتری لازم است ، اما طبق بعضی از تحقیقات ممکن است فواید درمانی زیر را به دنبال داشته باشد:
☆کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی  
☆کاهش خطر سرطان، به خصوص سرطان پستان و پروستات
☆کاهش کلسترول خون
☆جلوگیری از آسیب دیدن سلول ها 
☆کمک به سلامت لثه ها

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۴۰
Zahra Ramezan tehrani fard