فواید میوه ها

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ب.ظ

خواص پرتقال :

●مرکبات اصولا همه مفیدند چه نیروی الکتریکی بدن را زیاد می کنند و مانع رسوب خون در جدار رگها می گردند و تصلب شرائین را برطرف و از ابتلاء به این بیماری جلوگیری می نمایند. 

●در بین مرکبات از همه مفیدتر پرتقال و نارنگی است پرتقال رنگ روی را باز نموده وخون را تصفیه  میکند و هنگام پیری از بالارفتن ترشی خون جلوگیری میکند. پرتقال به وسیله املاح زیاد خود موجب قلیایی شدن خون می شود و ترشی آن اثر ضد ترشی دارد.

●پرتقال بزرگترین عامل تصفیه خون است و برای کلیه امراض مخصوصا اسکربوت و خونریزیهای شدید و تشنجات فوقالعاده مفید میباشد. با اینکه پرتقال دارای مواد قندی است برای مبتلایان به بیماری قند مفید است.

●پرتقال به مقدار زیاد ویتامین ث و کاروتن دارد. کاروتن ماده ای است در معده که با اسید کبد مخلوط شده و ویتامین آ تولید میکند. 
●پرتقال دارای اسید مالیک و اسید سیتریک می باشد که هرکدام دارای خواصی می باشند. عصاره پوست پرتقال دارای خاصیت ضد یبوست است و گاهی در کیک سازی مصرف می شود.  
●خواص پرتقال:
☆دانشمندان سوئدی کشف کردهاند که خوردن پرتقال از سرطان لوزالمعده جلوگیری میکند.
☆پوست سفید پرتقال و ورقههای نازک بین قسمت های داخل پرتقال بهترین دارو برای کاهش کلسترول خون است.
☆اسانس پرتقال ضدعفونی های میکروبی است.
☆پرتقال ضد سم، ادرار آور و نرم کننده سینه و ضد استفراغ است.
☆جوشانده برگهای پرتقال برای شست وشوی ورم ها و کاهش درد مفید است.
☆خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرامبخش است. 
☆اسانس پرتقال را برای ضد عفونی کردن بکار میبرند.
☆پرتقال خون را تمیز میکند.
☆پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصیت قلیایی به بدن میدهد و برای کسانیکه گوشت زیاد مصرف میکنند و بدنشان اسیدی شده است مفید است.
☆برای استفاده بیشتر از موادغذایی پرتقال بهتر است که پوست زردرنگ آن را بگیرید و با پوست سفید و پره های داخل آن بخورید زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد که اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می کند.
☆آب پرتقال در کودکان یک ساله سبب تسریع در آمدن دندانها میشود.
☆ویتامین C : به افزایش جذب آهن در رژیمغذایی کمک میکند. خصوصا در افراد گیاهخوار افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین C ، از قبیل مرکبات ، برای کاهش خطر ابتلا به کمبودآهن که سبب کم خونی میشود، ضروری است.
☆عدسیهای چشم انسان به طور طبیعی حاوی مقادیر بالایی از "ویتامین C" میباشد.افرادی که کمتر از 125 میلی گرم " ویتامین C " در روزمصرف میکنند، 4 برابر بیشتر با خطر ابتلا به آب مروارید، در مقایسه با افرادی که بیش از 500 میلی گرم در روز مصرف دارند، مواجه میباشند. بنابراین مصرف مرکبات به حفاظت از عدسیها در برابر آب مروارید کمک میکند.
☆پرتقال پایین آورنده ی تب است.     
☆آب جوشانده پوست پرتقال را بنوشید، سرماخوردگی را برطرف و برای رفع سوء هاضمه مفید است.
☆هر روز پوست تازه پرتقال را به صورت بمالید، کک و مک صورت را برطرف میسازد.
☆گواتر را درمان میکند. هر روز پوست پرتقال را با پوست لیمو مخلوط کرده و بکوبید و از خارج روی موضع گواتر بمالید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۸
Zahra Ramezan tehrani fard

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی