فواید میوه ها

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ق.ظ

هلو :

●مواد ازته و هیدروکربن و مختصری از ویتامینهای "ب" و "ث" دارد. هلو را اگر کمی بجوشانند مقداری از مواد قندی خود را از دست می دهد و در این صورت برای بیماران مرض قند مفید است. 
هلو به علت داشتن برم برای کبد مفید است و برای مبتلایان به بیماری مرض قند  تجویز شده است. 
●هلو برای سرطان مفید است : 
این میوه میتواند به افراد مبتلا کمک کند زیرا منبع آنتی اکسیدان ویتامین c است. جذب مقدار بصورت کافی از ویتامین c بعنوان آنتی اکسیدان برای بدن ضروری است که از این مقدار کافی ، مقداری برای اهداف درمانی بیماری سرطانی بعنوان یک خوراکی مصرف می شود که جذب آن از راه دهان است. جذب فیبر های ضروری و مفید بدن از طریق میوه ها و سبزیجات می تواند خطر مبتلا شدن به سرطان را بسیار کاهش دهد.
●فواید هلو برای پوست : 
آنتی اکسیدان موجود در ویتامین c این میوه، هنگامی که به صورت طبیعی خورده میشود، باعث کاهش چین و چروک های صورت میشود و کیفیت کلی صورت را افزایش میدهد و کمک میکند تا صورت در برابر آسیبهای آفتاب و آلودگی مصون بماند. در کل ویتامین c نقش حیاتی را در ساخت کلون میتواند
از سیستم پوستی بدن محافظت کند.  
●آیا هلو برای دیابت مفید است؟ 
بله، یکی از میوههایی است که شاخص گلیسمی آن بسیار پایین میباشد به این معنی که قند موجود در آن، میزان انسولین را سریع بالا نمیبرد و به همین دلیل سبب ذخیره و انبار شدن قند نمیشود. لازم به ذکر است که هر چه میوه رسیده تر باشد، شاخص گلیمی آن بالاتر است.  
●چرا هلو برای سلامتی قلب مفید است؟ 
هلو سلامت قلب را تضمین میکند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدانهایی به نام پلیفنولهاست که از اکسایش کلسترول پیشگیری میکند و همچنین فیبر ، پتاسیم ، ویتامین c و محتوای کولین موجود در این میوه از سلامتی قلب محافظت میکند. بصورت کلی افزایش جذب پتاسیم در بدن همراه با کاهش جذب سدیم در بدن یکی از بهترین رژیم ها برای کاهش ریسک مبتلاشدن به انواع بیماریهای قلبی در افراد است.    
●خواص هلو : 
☆این میوه برای اشخاص مسن بسیار مناسب است به شرط آن که با شکم خالی میل شود تا هضم آن آسان صورت گیرد.
☆مصرف هلو نیم ساعت پس از غذا برای افرادی که مبتلا به بیماری نقرس میباشند، مناسب است.
☆جوشانده برگ این میوه برای درمان بیماری صرع مفید است.
☆جوشانده پوست درخت هلو اثر تببر دارد.
☆دم کرده برگ یا گل هلو ، برای رفع سیاه سرفه مفید است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۸
Zahra Ramezan tehrani fard

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی