فواید میوه ها

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۰۶ ب.ظ

انجیر میوه بهشتی :

●سرشار از کلسیم و مواد معدنی است. از میوههایی است که خداوند در قرآن از آن در کنار زیتون یادکرده است.خواص آن به تنهایی بسیار زیاد و در کنار میوههای دیگر افزونتر است. برای سالمندان هر شب 5 عدد انجیر را با 10 عدد آلوی بخارا خیسانده و روز بعد میل کنند. اگر بر این روش مداومت کنند هرگز بیماری نمیتواند بر آنها غلبه کند.

●خواص انجیر :

☆خاصیت گرم و خلط آور و برای درد سینه و سرفه و بیماری کبد مفید ولی برای چشم و معده مضر میباشد. مصلح آن کرفس است.

☆انجیر سرشار از ویتامینهای "آ" و "ب" بوده دارای مواد چربی، از ته : قند، آهن و کلسیم نیز میباشد. 

☆اگر یک مشت انجیر خشک را در 1 لیتر آب و یا بهتر از آن ، در 1 لیتر شیر بجوشانند داروی موثری بدست میآید که در مورد تحریک گلو و تورم لثه های دندان میتوان آن را غرغره و مضمضه کرد و نتایج موثر گرفت.

☆انجیر با خرما و کشمش و عناب ترکیب چهار میوه مخصوص سینه را می  دهد که اگر آنها را به طور مساوی ترکیب کنند و در یک لیتر آب بجوشانند برای عفونتهای ریوی و غرغره کردن در درمان آنژین مصرف می گردد.

☆اگر انجیر را بپزند و به شکل کمپوت و یا مربا درآورند برای اشخاصی که سوء هاضمه یا یبوست دارند مفید است.

♤پیامبر اسلام میفرمایند :" انجیر بخورید؛ چرا که اگر بنا بود بگویم میوهای از بهشت است، همین میوه را می گفتم ؛ زیرا میوهای است بدون هسته. آن را بخورید؛ زیرا بواسیر را ریشه کن می سازد و برای نقرس سودمند است."

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۷
Zahra Ramezan tehrani fard

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی